Wednesday, January 29, 2014

Arezzo n seumpama dengan nya..

Thanks for having this blog on the net to create awareness. However,apa yang saya nak kata di sini, ITArezzo tidak lah menipu semua orang, cuma cara pemasaran barangan mereka adalah tidah betul dan tidak menpunyai maklumat yang lengkap dan amat terdesak bila buat keputusan on the spot. Kalau lah mereka ni betul betul penipu, sudah tentu mereka mengambil wang anda dan tutup kedai and you cant get your refund balik.

Shame to say that saya juga mangsa yang terperangkap dengan mereka, tetapi saya tidak lah melabelkan mereka ni penipu sangat. Sebabnya, hadiah yang dijanjikan, mereka beri pada anda semua. Apa yang saya kurang puas hati dgn mereka adalah cara mereka memasarkan barangan mereka tersebut adalah tidak sah dari segi undang-undang dan juga cara mereka berpura-pura tak tahu tentang voucher ada hadiah induction cooker itu. Kemudian berpura-pura called manager for clarification on the voucher which is totally bullshit after we found out quiet a number of people pun ada pengalaman seperti ini.

Yes, selepas I baca blog ini and analyse the comment, I pun pergi their outlet and whack them nicely and ask full refund. Tetapi alasan saya, saya tak suka cara mereka memasarkan produk mereka. Sebabnya, cara mereka membuatkan setiap customer rasa tertipu, uneasy dan rasa macam diperbodoh bodoh kan.
Sebagai customer, we should rasa bangga with ourself for making right choice in buying the products instead of feeling being fool into buying the products.
Tambahan informasi, ITArezzo bukan sebuah kompeni aje. Mereka ada link kepada other company seperti eHome2u Sdn Bhd, eShine Sdn Bhd and etc. Tetapi semua cawangan ni ada link to one company called ACTop International and the CEO is Dato' Anthony Chua.If you like more informasi, boleh google the company yang tersebut ;)


~~sama2~~
pembaris_patah

5 comments:

  1. Saya baru je terkena smlm...haha...adoiii..tak tau la cmne leh kena....dorg dh tukar nama pada eway...melayang rm50 kne bayar deposit...awalnya dorg soh bayar rm100...mujur saya bawak rm50 je dlm poket...kad bank sume tak bawak...haha....duit mcm saya tak kisah sgt..tp masa saya yg dorg buat penerangan tntang barang2 yg konon free tu saya tak redha...masa saya terbuang mcm tu je...byk lagi yg saya nk buat...

    ReplyDelete
  2. and sekarang ada nama produk baru- Zigma! dan saya terkena perangkap mereka

    ReplyDelete
  3. salam...senang kata sebarang freegift jgan ambil dari mna2 pihak dalam supermarket or di luar... tektik n jenama mcm2 boleh tipu... cara tipu mcm2 bleh tukar... sebab sy dlu krja d syarikat arezzo selama 1thun dan electrofast 1tahun... tactick dan cara penipuan memang xde ending...hari2 akan ada idea baru, dari normal sampai lah ke idea yg melampaw... induction dia pun cost dlm 300smthing trmsuk cukai smua msih bwah rm1000, tp drg brani jual 3000++... induction kat luar tu 800 bleh dpat pling murah..jgn percaya drg kata induction drg pkai tamplet glass ke apa... microwaveoven die kononnya boleh goreng kropok, cubalah microwave kat rmah sndri, bleh ja goreng kropok... klw dia kata ini selamat dari gelombang ke apa tu smua menipu... bnyak lagi penipuan drg dlam product... apa pun sy menyesal sangat sbb spnjang sy krja 2thun dlu sy tlah menipu bnyak org... even gaji 2000-3000 xsmpai hjung bulan duit xtaw ke mna wlwpun sy xde tanggunggan wktu tu..mgkin sbb xberkat.. berhati2lah... moga Allah ampun kan sy d sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insha Allah,cari balik orang yang anda tipu dan dapatkan kemaafan..dosa dgn sesama manusia susah mau ckap..dgn Allah mana2 leh mintak ampun..

      Delete
    2. Insha Allah,cari balik orang yang anda tipu dan dapatkan kemaafan..dosa dgn sesama manusia susah mau ckap..dgn Allah mana2 leh mintak ampun..

      Delete