Sunday, January 24, 2010

JANGAN BIARKAN DIRI ANDA TERTIPU...

Guys..pihak arezzo mmg menelak dari gi court pengguna...buktinya..diorang sanggup bayar balik 100% tuntutan pemulangan barang...x percaya...ni cek dari diorang...kalau diorang nak bayar 70% ke..80% ke..jgn layan...firm dengan claim balik 100%!!!!!!

10 comments:

  1. Kenapa depa bagi cheque? Depa tak bleh nak cancel je transaction tu dgn bank? So, still tiap2 bulan kena tolak la?

    ReplyDelete
  2. ngan bank x boleh cancel dah..so mmg still kene bayar kat bank selama setahun spt kalau kita jadi beli pun..

    ReplyDelete
  3. kes sy pulak, sy dh bayar deposit RM 500. sy nk kansel tp dia kata x blh. ms hari pertama dia try gne kad sy, tp x blaku sbrg transaksi. 3-4 kali jgk diorang cuba dgn amoun yg berbeza, x blh jgk. tp keesokkannya bila kal bank, bank kata dh blaku transaksi RM 1k. yg mnyakitkan hati tu, blh plak diorang suruh swipe kad dan baki yg x blh tu gne cash... ada pndapat x?

    ReplyDelete
  4. i think dengan resit n statement bank tu..u claim balik dengan diorang sebanyak rm1500..jika diorang berkeras xnak bayar..u wat repot polis n gi tribunal...buat secepat mungkin..

    ReplyDelete
  5. wow..thniah!!saya baru sahaja membuat tuntutan melalui tribunal..tgh td dah antar tuntutan ke Arezzo melalui pos..tolong doakan diaorg nak settlekan luar mahkamah!

    ReplyDelete
  6. saya baru jer bayar deposit.saya beli induction cooker n dapt baucer rm100 + free microwave..yang saya dapat nie dekat giant shah alam.rasanya betul ker tipu jer

    ReplyDelete
  7. tapi ...takfaham la..kenapa plak dikatakan tertipu...dia memang tak bagi ke hadiah yang kata nya free tu...atau kena bayar lain utk dapatkan hadiah tu?

    ReplyDelete
  8. sheah: tertipu bermaksud,barang yg dijual bkn dari ITALI, n mereka kata hanya kupon terpilih shj dapat microwave percuma.harga produk juga mahal dan mereka sanggup cakap apa shj shg kita bersetuju untuk beli.
    bila dpt tahu produk ini produk tipu,dan minta dipulangkan duit,mereka takkan pulangkan.
    saya jg mangsa mereka ni. dah buat aduan di e-aduan. so,ape kena buat lepas ni?

    ReplyDelete
  9. hai all.. betul ke arezzo ini penipu.. ? saya baru saja pulang .. tadi ada promosi arezzo d shopping cmpl kk.. well.. sya bimbang jika wang saya tidak di kembalikan ... bagai mana pandangan kamu

    ReplyDelete
  10. Macam mana sebarkan kepada semua orang yang "Arezzo" ini guna yang taktik yang tak betul... Mereka boleh dianggap penipu kerana wang yang kita bayar untuk membeli produk elektrik telah terlebih dua atau tiga kali ganda harga sebenar produk.

    ReplyDelete